diumenge, 9 de juny de 2019

XXXIX ESCOLA D'ESTIU

Ja us podeu matricular a l’Escola d’Estiu, ací teniu l’enllaç: MATRÍCULA

Aquest any, per garantir una formació de qualitat, la matrícula màxima serà de 120 persones, 40 per cada taller. Per aquest motiu us demanem que poseu ordre de preferència tant en els tallers de primera hora del matí com els de després d’esmorzar. 
Per altra banda, per facilitar-vos l’elecció i preferència, ací teniu una breu explicació de cadascú dels tallers:


TALLERS DE 9:00 A 11:15
  • “BOOKTUBERS I BOOKTRAILERS: NOUS GÈNERES TEXTUALS PER AL TRACTAMENT INTEGRAT DE LLENGÜES EN LA LITERATURA INFANTIL I JUVENIL”
Proposta didàctica de tractament integrat de llengües, exposaran les principals situacions i eixos en que s’aborda avui en dia la didàctica de les llengües en contextos plurilingües i en el món actual en el segle XXI.
  • “UNS PROJECTES DE TREBALL NO TAN SOLS PEDAGÒGICS”
  • Petits o grans projectes?
  • Seguint pistes. Aprendre des de la curiositat i el desig.
  • El pis de baix dels projectes. L'afectiu irromp en els projectes.
  • El previ.
  • Les resistències.
  • El procés de treball.
  • L'organització.
  • Punts nuclears.
  • Descripció i anàlisi d'alguns projectes.
  • Treball de grups.
  • “ APRENDRE A JUGAR, JUGAR A APRENDRE”
Al llarg de 3 sessions teòric-pràctiques es mostraran els beneficis que els jocs de taula suposen per a l'exercici de les aptituds mentals a curt i llarg termini, així com per a altres aspectes psicològics i socials. A més, s'exposaran quins jocs específics són especialment adequats en diferents edats per a treballar aptituds com el raonaments, els aspectes visuoespacial, la memòria de treball, la velocitat de processament, les destreses corporal-cinètiques, la comprensió-coneixement, les funcions executives i l'acte-regulació, la intel·ligència emocional, o la creativitat.



TALLERS DE 12:00 A 14:00
  • “EDUCAR ALLA CREATIVITÀ. I LINGUAGGI ESPRESSIVI NEI PROCESSI DI APPRENDIMENTO”
El curs "Educar per a la creativitat" es divideix en tres parts:
  • Llenguatges expressius en processos d'aprenentatge
  • Crea contextos creatius d’aprenentatge
  • Bellesa i invenció per a un ús ètic i creatiu dels materials
El curs té com a objectiu desenvolupar el tema de la relació entre cultura pedagògica i la cultura artística en l'àmbit educatiu per tal de promoure un desenvolupament lliure i crític i creatiu de la persona humana.

  • “EL PIS DE BAIX DE L’ESCOLA. ALFABETITZACIÓ EMOCIONAL A LA PRIMERA INFÀNCIA”
El pis de baix afectiu.
  • Els afectes conformen l'entramat intern que sosté l'escola.
  • S'aprèn afectivament. El text emocional d'aprenentatge.
  • Alfabetització sentimental.
  • La trobada amb els altres. Els avatars de la socialització: amors, gelosia, agressions,
  • defensa…
  • El tractament de les pèrdues. Separacions, malaltia, absències, mort…
  • “L’ART D’ENSENYAR AMB ART”
És un projecte de formació i recerca interdisciplinària d'expressió artística per a mestres de l'escola INFANTIL I PRIMÀRIA que proposa l'Art Contemporani com a llenguatge i instrument educatiu.
Aquest projecte té com a objectiu dissenyar, elaborar, exposar i avaluar des dels diferents llenguatges artístics (musical, verbal, plàstic i corporal) experiències didàctiques.
Amb aquesta formació pretenem encoratjar als docents a realitzar recerques per a introduir innovacions creatives en els seus contextos de treball aprofundint el concepte d'educació basada en el respecte i l'escolta cap als nens i fomentar l'aprenentatge des d'una nova perspectiva. 
L'enfocament de la formació és pràctic i vivencial i és sens dubte una bona oportunitat per a descobrir l'immens potencial de l'alumnat i dels docents.



ENS VEIEM A L'ESCOLA D’ESTIU!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari